wirtualne medium o wirtualnym świecie
Kategorie: Wszystkie | Tematy
RSS
środa, 05 września 2007
Elektroniczne pióro uratuje lasy?
Izraelska firma EPOS Technologies wyprodukowała elektroniczne pióro, dzięki któremu możemy zrezygnować z używania papieru.



Urządzenie archiwizuje każdy ruch ręki w przenośnej pamięci flash - czyli wszystko co napiszemy i narysujemy za jego pomocą. Tak przygotowane dane możemy wgrać do komputera, a następnie wydrukować, przetworzyć np. w plik tekstowy lub zachować jako rysunek.

Gadżet kosztuje 230 zł.
15:58, smiecizsieci , Tematy
Link Komentarze (1) »
Pierwsza karta kredytowa w SL
MetaCard, to pierwsza karta kredytowa rozliczana w Lindenach - wirtualnej walucie świata gry Second Life.



FirstMeta, wystawca karty zapewnia, że dzięki niej w łatwy sposób możemy zwiększyć pojemność portfela i podnieść nasz wirtualny standard życia.

Lindenowa kredytówka rozliczana jest w czasie rzeczywistym - podobnie jak karty funkcjonujące w realu. Użytkownik otrzymuje również historię transakcji, może także dokonać promocyjnych, tańszych zakupów we wskazanych sklepach.

Internauci, którzy zdecydują się na MetaCard dodatkowo otrzymują dostęp do konta oszczędnościowego MetaSavings. Wpłacając na nie lindeny możemy spodziewać się przyrostu L$ w tempie 0,9% dziennie.
14:43, smiecizsieci , Tematy
Link Dodaj komentarz »
Microsoft dekonspiruje US Navy

Coś dla wszystkich tajnych agentów, szpiegów i innych Bondów. Dzięki Google Earth można wyśledzić wiele ciekawych i niedostępnych miejsc, niektóre z nich zebrane są na tej stronie. Jednak czasami w sieci znajdujemy prawdziwe perełki.

Na stronach Virtual Earth Microsoftu internauci wyśledzili stojący w suchym doku okręt podwodny klasy Ohio. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że na zdjęciu dokładnie widać śrubę napędową, której konstrukcja jest jedną z najpilniej strzeżonych tajemnic wojska.

- Dowództwo powinno mieć ludzi, którzy odpowiadaliby za to co widać w takich bazach, tak aby poprawić ich bezpieczeństwo - uważa Dan Twohig, który sam jest marynarzem. Twohig już w lipcu znalazł zdjęcie okrętu. Teraz ta informacja obiega świat.

Z niecierpliwością czekamy zatem na następne odkrycia!

12:45, smiecizsieci , Tematy
Link Dodaj komentarz »
Smalec z mięsem

...na amerykańskim blogu. Niejaki Joe DiStefano na swoim kulinarnym, internetowym dzienniku zachwyca się smakiem polskiego smalcu:) 

”Kiedy posmarowałem nim chleb i dodałem cebulkę byłem w świńskim raju” - zachwyca się Joe. Jak sam pisze, smalczyk kupił w małym spożywczaku na przedmieściach Long Island. Swoich czytelników, którzy chcieliby również zakosztować rozkoszy podniebienia odsyła do sklepu internetowego Lowell Foods.

 

Czy to Amerykanom smakuje? Komentarze mówią same za siebie - moi teściowie byliby przerażeni, jeśli się dowiedzieli, że gotuje na smalcu, ale co zrobić - smakuje trzy razy lepiej niż masło (...). Albo - Great Smalec, man!

Smacznego. 

 

12:03, smiecizsieci , Tematy
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 04 września 2007
Zabawki z komputerowego szrotu
Bransloteka z klawiszy, wiatrak z kości pamięci i armata w której amunicją są kulki z myszek. Zobacz co jeszcze można zrobić ze starych części komputerowych - kliknij tutaj.

17:22, smiecizsieci , Tematy
Link Dodaj komentarz »
Oszczędzaj energię, wyłącz Google
Przeciętny internauta korzystający codziennie z wyszukiwarki Google zużywa blisko 750 megawatogodzin energii rocznie. Powód? Białe tło, które emituje więcej światła, a tym samym zwiększa zużycie prądu.



Agnecja Heap Media wychodząc naprzeciw użytkownikom sieci, którym los środowiska naturalnego nie jest obcy stworzyła "czarną wersję" wyszukiwarki - Blackle.com. Biały background został zastąpiony czarnym - zarówno na stronie głównej jak i na stronie z wynikami wyszukiwania. Dzięki temu możemy zaoszczędzić blisko 25% energii.
16:57, smiecizsieci , Tematy
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 03 września 2007
Historia papieru toaletowego
Dzisiejszy sześciopak delikatnego, kolorowego i pachnącego papieru toaletowego, w niczym nie przypomina, tego z którym mieliśmy do czynienia jeszcze kilka lat temu.

Za sprawą Wirtualnego Muzeum Papieru Toaletowego wyruszamy w podróż, dzięki której poznamy historię tego niewątpliwie rewolucyjnego wynalazku. W zbiorach obok różnorodnych, aktualnie dostępnych w sprzedaży rolek znajdziemy takie "kwiatki" jak specjalny papier dla żołnierzy, czy pochodzący z 1880 roku papier perforowany zalecany przy... hemoroidach. Przeglądając muzealne zbiory poznamy również instrukcję obsługi papieru z 1893 roku, dowiemy się także, że pierwszą kolorową (różową!!!) taśmę wyprodukowano na początku lat siedemdziesiątych. Kilka kliknięć dalej trafimy na galerię sztuki, której przedmiotem jest ta jakże ważna dla człowieka rolka - w jej zbiorach figuruje między innymi słynne "Stworzenie Adama" Michała Anioła.
16:18, smiecizsieci , Tematy
Link Dodaj komentarz »
Trochę liryki i komputer układu

”Napawa mnie wielka obawa,
Czy możliwym byłaby sprawa,
Że ten i tamten typek,
Po przeczytaniu słów zbitek,
Zamiast wrzucać tu linki kijowe,
Puknąłby się w głowę,(...)”

To fragment poematu na temat filozofii użytkowania...serwisu wykop.pl. Cały utwór tutaj. Miłej lektury:)

A skoro już o Wykopie mowa, to leży tam całkiem fajna rzecz:

”Oprogramownie: ABWindows 2007 CBŚ EDYSZON

Mega szybki procesor: Ziobrelon IV RP (cztero rdzeniowy przeciukładowy) firmy AMd
(AntonioMaciererewiczo develumpen)

specmysz z wbudowanym dyktafonem

specklawiatura - każdy klawisz z czytnikiem linii papilarnych - żaden przedstawiciel hołoty nie bedzie mógł uruchomić komputera”

To specyfikacja komputera Prezesa Rady Ministrów...

O co chodzi? Premier Jarosław Kaczyński w wywiadzie dla Gazety Pomorskiej mówił tak: - Dziś o układzie można więcej powiedzieć niż kiedyś, nawet są prowadzone badania o charakterze naukowym, przy użyciu modelu komputerowego układu, by ukazać te wszystkie związki między różnego rodzaju ośrodkami sił społecznych w Polsce.

Wkrótce się okazało, że komputer, który ma ujawnić układy i układziki (scalone?) jest do kupienia na Allegro! Niestety, pracownicy Allegro nie znają się na żartach i zdjęli aukcje. Można ją zobaczyć jeszcze tutaj.

13:30, smiecizsieci , Tematy
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 02 września 2007
Google Simulator

Coś ekstra dla wszystkich sympatyków lotnictwa i poznawania świata. Boing, Boing donosi, że Google Earth ma wbudowany, ukryty...symulator lotu. Wystarczy wcisnąć Ctrl+a, (albo Ctrl + Alt + A, gdyby pierwsza opcja zawiodła), a wyświetli nam się panel opcji (po polsku!). Do wyboru mamy dwa samoloty - F-16 (tej maszyny nie trzeba przedstawiać) albo cywilny Cirrus SR22. Potem jeszcze wybieramy miejsce startu i przestworza są nasze! Po pierwszym kontakcie przekonamy się, że najlepiej sterować jest myszką. Sczegółowa instrukcja obsługi tutaj, dla niecierpliwych - sterowanie przepustnicą - page up, page down.

13:05, smiecizsieci , Tematy
Link Dodaj komentarz »
piątek, 31 sierpnia 2007
Ameryka nas potrzebuje!
A właściwie naszych...map. Maps for us to strona, gdzie każdy może zostawić mapę...miasta, gminy, kraju, czy populacji wiewiórek na Wyspach Brytyjskich...Wszystko z myślą o młodych obywatelach Stanów Zjednoczonych.
Zaczęło się od tego...




6 dni i ponad 9 mln widzów. Internauci jednak przyszli z pomocą i ze strony, która miała być żartem, powstał całkiem fajny blog:) Różnorodność map i pomysłowość ludzi na prawdę mogą zaskoczyć! Np. mapa świata Super Mario


13:45, smiecizsieci , Tematy
Link Dodaj komentarz »